02-03-2015




 
Måndag och ny vecka! Har haft en riktig toppenhelg i Sthlm hos Jessica. På fredagen tog vi det lugnt, lagade lowcarb(måste ju vara lite fitness, lol) tacos med fajita-soya bitar, nachos, guacamole... ja ni hör ju, jäkligt gott ja! Senare mot kvällen kikade vi lite på Let's dance och sen slocknade vi. På lördagen var vi uppe med tuppen för att möta upp Jessicas kollega Elina på Gym & Sim Vallentuna. Alltså. Har hittat mitt drömgym. Sjukt bra utbud, utrymmet är helt crazy och all personal verkar vara så himla kunniga och inspirerande! Började med 30 min intensiv pass i deras crossfit cage, vilket var hur kul som helst! Bra övningar och roligt gäng. Sedan andades vi ut i 20 minuter innan vi sen gick på spinning45. Instruktören, Thomas, höll i båda passen och vilken energiknippe haha! Dock gjorde jag det misstaget att inte byta om efter första passet... så där fick jag sitta snällt och svettas ihjäl i långärmat på spinningen. FY.FAN. Har sagt att jag ALDRIG ska spinna i långärmat, eftersom man dör av värme, men tji fick jag. Efter spinningen körde vi ett axelpass innan vi avslutade med lite lek. Försöker lära mig att stå på händer, så avslutar nästan varje pass med handstående just nu. Snart kanske det sitter!
 
Runt 13 tiden drog vi från gymmet för att luncha med Elina på ett mysigt fik i närheten. Där satt vi i någon timme och snackade, innan vi sen gick och handlade ingredienser för kvällen. Lagade blomkålspizza och brownies på svarta bönor och det blev verkligen huuuuur gott som helst. Kommer lätt laga det igen, kan langa recept i annat inlägg! Kollade på X-men: days of future past och sen... slocknade vi ganska snabbt igen. På söndagen lagade vi paleo morots&valnötsbröd och hade mysfrukost. Och någon timme efter det hade vi myslunch med massa plock av resterna. Snackade om livet och blev sådär pepp på livet som vi alltid lyckas bli av varandra. Hon är helt otrolig hon där Jessica. My bestie, soulmate.. you name it. Så för att sammanfatta helgen så är jag back on track med lite extra livsmotivation igen. Dags att sträva mot nya mål!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt, Love, Vardag | |
Upp