17-04-2015

 
Friyay! Vad har jag sysslat med idag då? Jo, jag började dagen med ett ryggpass på gymmet. Käkade torsk & sötpotatis till lunch, gick och handlade, kollade TVD, lagade en annan variant av kokosbollar - " Key lime & coconut balls", chillade lite till, åt god fredagsmiddag som Anton lagade, bakade raw brownies och nu kollade vi just klart ett avsnitt av Jordskott. Ska stupa i säng nu eftersom jag ska upp kl 06 imorgon för att hänga med Hanna till Skövde över dagen. Har ändå inte speciella planer för morgondagen, så tänkte att jag kan göra Hanna sällis. Roaaaadtrip here we come! 
 
 
Brukar ju vanligtvis göra kokosbollar med smak av choklad, men ville testa något nytt idag. Dom blev riktigt goda faktiskt! Receptet för bollarna hittade jag på en amerikansk tjejs instagram för ett tag sen, därav ca måtten(cup till deciliter):
 
1,2 dl (½ cup) sötmandel
1,2 dl (½ cup) cashewnötter
3½ dl (1½ cup) dadlar
Skal & fruktsaft från 3 st lime
 
Börja med att mixa nötterna och sätt i en skål. Mixa sedan dadlarna och rör ner i samma skål som nötterna. Riv limen, häll detta i skålen med nötterna & dadlarna och kläm sedan ut fruktsaften från limen. Blanda allting till en smet och forma bollar. Rulla i valfri topping. Klart!
 
 
Recept, Vardag | |
Upp